Jag skulle vilja presentera min nya fisk, Mannfred

Jag skulle vilja presentera min nya fisk, Mannfred!



Och mina andra nya fiskar Kim, Robin & Alex

Dom är 15 stycken. Alla röda heter Kim, dom vita är Robin och alla svarta heter Alex.
Visserligen kan man inte se vilka som är svarta på den här bilden, för när fiskar är rädda så tappar dom ju färgen och så.. Och dom här sitter i en påse som precis blivigt förflyttad från en djuraffär, inte undra på att dom är rädda då !
Men det är i alla fall 5 stycken av varje färg.

Igår var jag och pappa nämligen inne i Kallinge och köpte nya fiskar till mig! Från början var det mest tänkt som om vi skulle köpta fiskar till vårat stora akvarium som vi har, men det slutade med att vi bara köpte fiskar till mig.
Vi koppade såklart i dom i akvariumet igår, men jag hann inte blogga om det då. Så jag gör det idag. (Var bara tvungen att skriva det så att ni inte tror jag jag har fiskarna i en påse hela natten, då skulle dom lixom vara döda vid det här laget..)
Jag minns tyvärr inte vad någon av sorterna hette, men men.

Jag vet att man inte ska sätta favoriter och så, men Mannfred är ju lätt min favortit. Är han inte gullig tycker ni?! :D

P.s ledsen får dåliga bilder, men dom är tagna med min mobilkamera


Kommentarer

Här kan du kommentera:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen?

Den e-postadress (den kommer inte att synas för någon annan än mig)

Din blogg, youtube-kanal eller annan webbadress:

Vad ville du?:

Trackback