Vaddå "escape"?

Igår kväll satt jag och tänkte lite grann, och då kom jag på en väldigt konstig(smart?) sak!

Knappen högst upp till vänster heter ju esc(escape) och man tänker ju aldrig på vad det betyder!
Jag menar rymma knappen, det låter ju lite konstigt egentligen?
Men endå, det är ju precis det man gör när man klickar på den. Om man har t.ex helskärm på youtube uppe kan man ju klicka på esc för att avsluta det, alltså så rymmer man från helskärmen. Eller vad det nu är man vill rymma för.

Men konstigt att man inte brukar tänka på det det så mycket egentligen, haha.
Fast smart av mig att komma på det, eller? ;)


Kommentarer

Här kan du kommentera:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen?

Den e-postadress (den kommer inte att synas för någon annan än mig)

Din blogg, youtube-kanal eller annan webbadress:

Vad ville du?:

Trackback